Zero litości. Musicie zobaczyć te filmy!

– Wiedziałaś, co robisz, ubierając się w ten sposób.

– To była biologiczna potrzeba, nie byłem w stanie tego powstrzymać.

– To Ty mnie sprowokowałaś.

– Mówiłaś „nie”, ale przecież widziałem, że tego chcesz.

– Przecież sama się o to prosiłaś.

To tylko niektóre z argumentów, używanych przez sprawców przemocy seksualnej. Czasami „tylko” molestują, innym razem gwałcą. To, co ich łączy, to przerzucanie winy na swoje ofiary. Ich zdaniem, same były sobie winne – bo zbyt wyzywająco się ubrały, bo wysyłały niewłaściwe sygnały. Inni idą o krok dalej i tłumaczą się własną bezradnością – wszak popęd to rzecz ludzka, więc normalne jest, że nie sposób go zwykle powstrzymać.

Aby pokazać, jak absurdalne bywają sposoby tłumaczenia się, amerykańska organizacja „It’s on us” przygotowała genialną kampanię społeczną „It’s Illogical”. Za pomocą krótkich, żartobliwych filmików zdołała je nie tylko wypunktować, ale też bezlitośnie ośmieszyć. Zresztą, zobaczcie sami.


„PROSZĘ CIĘ. WIEDZIAŁEŚ, CO ROBISZ”


„MÓWISZ ‚NIE’ DLA POZORÓW”


„NIE MOGĘ TAK PO PROSTU PRZESTAĆ”

7
Dodaj komentarz

avatar
7 Comment authors
Dorota KamińskaMalgo F | Migawki M.Łukasz KrzymińskiJames ShepardGosia Filiczkowska Recent comment authors
  Subscribe  
Powiadom o
Łukasz Ferenc
Gość
Łukasz Ferenc

Świetna kampania! Chciałbym zobaczyć Polskie odpowiedniki w publicznej telewizji. :)

emila.wlo
Gość
emila.wlo

Genialna kampania! Mam nadzieję, że nasi kreatorzy też wpadną na coś podobnego, bo to ważny temat i trzeba o nim mówić. W dobry sposób.

Dorota Kamińska
Gość
Dorota Kamińska

U nas wpadli na to, żeby powiedzieć, że „mądra dziewczynka pilnuje drinka”, nie oczekiwałabym zbyt wiele ;).

Gosia Filiczkowska
Gość
Gosia Filiczkowska

Świetne! Zdecydowanie daje do myślenia.