Zero litości. Musicie zobaczyć te filmy!

– Wiedziałaś, co robisz, ubierając się w ten sposób.

– To była biologiczna potrzeba, nie byłem w stanie tego powstrzymać.

– To Ty mnie sprowokowałaś.

– Mówiłaś „nie”, ale przecież widziałem, że tego chcesz.

– Przecież sama się o to prosiłaś.

To tylko niektóre z argumentów, używanych przez sprawców przemocy seksualnej. Czasami „tylko” molestują, innym razem gwałcą. To, co ich łączy, to przerzucanie winy na swoje ofiary. Ich zdaniem, same były sobie winne – bo zbyt wyzywająco się ubrały, bo wysyłały niewłaściwe sygnały. Inni idą o krok dalej i tłumaczą się własną bezradnością – wszak popęd to rzecz ludzka, więc normalne jest, że nie sposób go zwykle powstrzymać.

Aby pokazać, jak absurdalne bywają sposoby tłumaczenia się, amerykańska organizacja „It’s on us” przygotowała genialną kampanię społeczną „It’s Illogical”. Za pomocą krótkich, żartobliwych filmików zdołała je nie tylko wypunktować, ale też bezlitośnie ośmieszyć. Zresztą, zobaczcie sami.


„PROSZĘ CIĘ. WIEDZIAŁEŚ, CO ROBISZ”


„MÓWISZ ‚NIE’ DLA POZORÓW”


„NIE MOGĘ TAK PO PROSTU PRZESTAĆ”

7
Dodaj komentarz

avatar
7 Comment authors
Dorota KamińskaMalgo F | Migawki M.Łukasz KrzymińskiJames ShepardGosia Filiczkowska Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Łukasz Ferenc
Gość
Łukasz Ferenc

Świetna kampania! Chciałbym zobaczyć Polskie odpowiedniki w publicznej telewizji. :)

emila.wlo
Gość
emila.wlo

Genialna kampania! Mam nadzieję, że nasi kreatorzy też wpadną na coś podobnego, bo to ważny temat i trzeba o nim mówić. W dobry sposób.

Dorota Kamińska
Gość
Dorota Kamińska

U nas wpadli na to, żeby powiedzieć, że „mądra dziewczynka pilnuje drinka”, nie oczekiwałabym zbyt wiele ;).

Gosia Filiczkowska
Gość
Gosia Filiczkowska

Świetne! Zdecydowanie daje do myślenia.

James Shepard
Gość
James Shepard

Niektóre fajne, choć nieco naciągane… Chociaż nie – wcale nie fajne. Nijak się to ma do najliczniej reprezentowanego zagadnienia przemocy seksualnej w domu, w rodzinie. Ale również nijak się to ma do pijanych ofiar gwałtu czy tych które dobrowolnie stawiają się w sytuacji niebezpiecznej. (w końcu ani tort, ani rzeźba ani sedes nie były pozostawione bez nadzoru w miejscach podwyższonego ryzyka. bardziej by pasowała analogia np. do parkourowca który nie miał szczęścia i coś sobie złamał – ale to już pokazywałoby związek przyczynowo-skutkowy niepasujący do zamysłu tej kampanii…)

Łukasz Krzymiński
Gość
Łukasz Krzymiński

Myślę, że za dużo oczekujesz. Jak dla mnie filmiki są na tyle ciekawe „zaciekawiające”, że spełniają swoją rolę. A to o czym piszesz, fakt, brakuje tego wątku, ale weź tu teraz w 60 sek. uwzględni wszystkie problemy społeczne ;) Do mnie analogia przemawia, wykonane w dobrym stylu.

Malgo F | Migawki M.
Gość
Malgo F | Migawki M.

super, bardzo mi sie podoba. sluchalam ostatnio piosenek z musikalu Belle i az musialam przestac takie tam sa slowa. wlasnie zwiazane z tym konceptem ze to kobieta kusi, ze to jej wina, ze wzbudza jakies rzadze w mezczyznie. nie moglam tego sluchac.