Podano do łóżka #40: Mulder, Pitek i pokrywa śnieżna

W dzisiejszym odcinku cyklu na wesoło i na poważnie. Zaczynamy z grubej rury, tekstem Matki Jedynej, która w szczery i bezpardonowy sposób mówi o tym, jak to jest być matką chorego dziecka. Później poznajemy niejakiego pana Tadeusza oraz wiewiórkę, która… znalazła właśnie swojego człowieka. Następnie trafiamy do Pauliny Wnuk, która w świetny sposób pokazuje nam, co robiliby nasi ulubieni bohaterowie z seriali, gdyby założyć im konta na… Instagramie.

Stamtąd trafiamy do odległej Kanady, gdzie podziwiamy genialne billboardy od McDonald’s, po czym przenosimy się krainy kina i poznajemy filmowe wersje przyszłości, które trzeba znać. Podziwiamy też króciutki zwiastun najnowszych „Gwiezdnych Wojen” oraz pewien śmieszny gif. Odwiedzamy też 15 najbardziej niezwykłych bibliotek, podglądamy pracę ludzkiego mózgu i zachwycamy się rewelacyjnym spotem od Platige Image. A zatem – enjoy!


Linki, w które warto kliknąć:

„Ból, zmęczenie, smutek, lęki, bieda. To wszystko nie pozwala ci normalnie funkcjonować? Weź nie pie***l, uśmiechnij się i żyj”. Słynna parodia reklamy jest dziełem Magdy Mikołajczyk, artystki kabaretowej, blogerki. Miliony wyświetleń, tysiące udostępnień. Podobnie jak inne filmy Magdy: o randce z mężem, o ciąży, o nadwadze, o wyjeździe z dziećmi. Matko Jedyna. O czym nie wiedzą ci, którzy jej nie znają? O tym, że ma 38 lat, i dwie córki 2,5-letnią Zoję i 5-letnią Nataszę. I o tym, że starsza córka choruje (nie, ona zdrowieje – tak chce mówić o tym Magda i jej mąż). Czyli pięć lekcji z życia matki chorującego dziecka pod wymownym tytułem: Przestańcie jęczeć, idźcie na oddział onkologii dziecięcej.


Cudna historia pana Tadeusza, do którego przyzwyczaił się… Pitek. Czyli najsłynniejsza wiewiórka polskiego internetu. Pan Tadeusz wygrywa słowami: Nawet bym chciał, żeby sobie poszła, ale ona nie chce:

Rescued baby squirrel becomes BFFs with Polish man

Posted by Mashable News on 10 luty 2016


Zastanawialiście się kiedyś jak wyglądałyby instagramowe konta bohaterów Waszych ulubionych seriali? Na przykład agent Dale’a Coopera z „Miasteczka Twin Peaks”? Agentki Dany Scully z „Archiwum X”? Albo tytułowego „Dextera”? Jeśli tak, koniecznie zobaczcie, co przygotowała Paulina Wnuk. Pomysł na wpis genialny, a i realizacja pierwszorzędna!


Wykorzystanie informacji pogodowych w czasie rzeczywistym w reklamie i to w najlepszym wydaniu. McDonald’s w Kanadzie komunikuje miłośnikom białego puchu grubość pokrywy śnieżnej poprzez billboard z… kawą. Im bardziej okazały poziom bitej śmietany, tym większej warstwy śniegu można spodziewać się na stoku. Czyli Adam Przeździęk z bloga Mediafeed i świetna akcja McDonald’s:

Wykorzystanie informacji pogodowych w czasie rzeczywistym w reklamie i to w najlepszym wydaniu. McDonald’s w Kanadzie…

Posted by Mediafeed.pl on 19 luty 2016


Niektórzy mówią, że kino science fiction sięga głębiej. Inni jak ognia unikają tego gatunku, widząc w nim tylko technologiczne, płytkie nudy w kosmosie. Tym drugim trochę zazdroszczę, bo gdy kiedyś w końcu się przełamią, będą mieli mnóstwo dobrych filmów do nadrobienia i obejrzenia po raz pierwszy. Czyli Ada z bloga Rzeczovnik i Filmowe wersje przyszłości, które trzeba znać.


W sieci pojawił się już pierwszy zwiastun nowych „Gwiezdnych Wojen”. Co prawda pół minuty nie zdradza nam zbyt wiele, ale atmosferę podsyca. Niestety, choć w Londynie ruszyły już zdjęcia do „Star Wars: Episode VIII”, to premiera planowana jest dopiero na grudzień 2017 roku:


A skoro o „Gwiezdnych Wojnach już mowa, to moje serce skradł ostatnio ten gif:

kocham! <3

Posted by Joanna Pachla on 15 luty 2016


Chcielibyście zobaczyć, jak wygląda 15 najbardziej niesamowitych bibliotek na świecie? Jeśli tak, koniecznie klikajcie w ten link. Co prawda z treści pewnie za wiele nie zrozumiecie, ale warto to zrobić już dla samych zdjęć!


Czasami mam wrażenie, że cały internet jest o mnie. Jak na przykład dziś:

Mozek ve dne, mozek v noci! Tak aby žhavil!

Posted by Prima ZOOM on 7 luty 2016


A na koniec Platige Image i najprawdopodobniej najlepszy spot o tematyce onkologicznej, jaki kiedykolwiek powstał. Wbija w fotel zarówno efektami, jak i przesłaniem – ma zachęcić widzów do przekazania 1 procent podatku na fundację Alivia, która pomaga ludziom walczyć z rakiem. A jego wyjątkowość polega na tym, że jest stylizowany na… trailer gry komputerowej. Sami to zobaczcie:

Na zdj. kadr z filmu „Epoka lodowcowa”

Instagram