Podano do łóżka #151: Zniżki na buty i meble jak czekolada

W dzisiejszym odcinku cyklu przeczytacie o największym ze strachów, atrakcjach ze szpitalnego oddziału ratunkowego, absurdach homeopatii i sposobie, w jaki Pałac Elizejski postanowił pozyskać fundusze na renowację. Zobaczycie też kulisy powstawania okładki znanego magazynu, dwa ciekawe filmiki oraz powody, dla których dzieci jak najdłużej powinny podróżować tyłem do kierunku jazdy. Dowiecie się też, jak IKEA połączyła czekoladę z meblami, co nowego ma do powiedzenia Piotr Bucki, jakie są najlepsze książki o typografii oraz co wyszło ze współpracy Bugatti i LEGO. A zatem – miłej lektury wszystkim!


Linki, w które warto kliknąć:

 Razi mnie mówienie o tych dzieciach „wojownicy”. Nie lubię tego, bardzo nie lubię. Według mnie żadni to wojownicy i nie powinno im się mówić, że nimi są, że z czymś walczą, nie powinno się na nich wywierać presji, że muszą wygrać. Utożsamianie choroby z walką sprawia, że kosztuje cię ona dużo siły, poza tym masz świadomość, że możesz przegrać. Ja widzę to inaczej. Z chorobą się mierzysz, ona jest pewnym elementem twojego życia. To nie jest walka. Te dzieci nie chcą walczyć, one nie chcą być wojownikami, one chcą rysować, układać lego, biegać po korytarzu. One nie wiedzą, że walczą, one próbują przeżyć. Leżą, wymiotują, mają konwulsje, płaczą, boli je i nie można im mówić: „Walcz”. To są dzieci, one mają mieć prawo do bycia słabymi, tak jak ich rodzice. One są po prostu dziećmi. Czyli Joanna Mikołajczyk z bloga Matko Jedyna i trudny, potrzebny tekst.


 Dlaczego dzieci w fotelikach jak najdłużej powinny jeździć tyłem? Na filmie krótko i wymownie, a więcej dowiecie się na stronie osiemgwiazdek.pl.


 Dlaczego to jest legalne? Dlaczego polscy lekarze w świetle prawa, w XXI wieku – w erze genetyki molekularnej i indywidualizowanej immunoterapii nowotworowej – mogą przepisywać, pardon, cukrowe granulki nasączone popłuczynami po francuskiej kaczce? Moi rozmówcy chętnie przyznają, że mechanizm działania preparatów homeopatycznych jest „tajemniczy”, choć krytycy homeopatii chętniej stosują określenia typu: „absurdalny”, „nieprawdopodobny” oraz „jawnie sprzeczny z nauką”. Czyli Łukasz Lamża na łamach portalu pismo.pl i tekst pod wiele mówiącym tytułem „Homeopatia. Wysokie stężenie absurdów”. Polecam uważną lekturę.


 Jeśli chcecie zrobić coś dla swojego zdrowia, zerknijcie na ten filmik:


 Kilka dni temu na nasz SOR trafił pijany mężczyzna. Nie widać było po nim śladów przewlekłego nadużywania – raczej wyglądało to na jednorazowy wyskok. W badaniu ograniczony kontakt słowny, dwa promile alkoholu we krwi i dziesięciocentymetrowa rana głowy powstała po uderzeniu o kant stołu. Od rodziny dowiedzieliśmy się, że upojenie było konsekwencją żałoby po utracie domowego pupila. Cóż… każdy powód jest dobry. Czyli Maciej z bloga 30 uciśnięć i kolejne przypadki z jego dyżurów.


 IKEA w swojej ofercie posiada nie tylko meble, ale również produkty spożywcze. Przygotowując reklamę tabliczek czekolady, marka wpadła na pomysł, by wykorzystać to, z czym najbardziej się wszystkim kojarzy – czyli z meblami. Więcej o tym, jak IKEA podbija serca miłośników czekolady, przeczytacie w tekście Julii Gugniewicz na łamach serwisu nowymarketing.pl.


 Piotr sam o sobie pisze na swojej stronie internetowej, że lubi o sobie myśleć jak o współczesnej wersji Hermesa. Uwielbia zdobywać i dzielić się wiedzą, a pytaniem, które najczęściej lubi zadawać jest… dlaczego? Interesujący wywiad z człowiekiem encyklopedią, przynajmniej jeśli chodzi o psychologię i wykorzystywanie jej w codziennym życiu. Czyli Piotr Bucki i Wojciech Świątoniowski z „Dlaczego nie? – Podcast” w fajnej, ciekawej rozmowie.


 Samochody sportowe Bugatti i klocki LEGO® to dwie różne sprawy, ale coś je łączy: zostały zaprojektowane z myślą o doskonałości. Gdy nadarzyła się okazja do współpracy, oba zespoły z pasją i precyzją zabrały się do tworzenia doskonałego modelu supersamochodu. Tak powstał LEGO Technic 42083 Bugatti Chiron. Więcej o tej niezwykłej współpracy przeczytacie bezpośrednio na stronie lego.pl. A niżej zajawka:


 Typografia nas otacza z każdej strony. Czytasz magazyn modowy – widzisz typografię. Skrolując media społecznościowe – typografia. Przed półką z książkami w księgarni – cała galeria najprzeróżniejszej typografii. Mówi się, że coraz mniej czytamy, a jednocześnie czytamy więcej, coraz więcej niż kiedykolwiek w historii świata. Wystarczy, że włączysz fejsa. Komunikujemy się bardziej przy pomocy pisma, niż dźwięków naszego języka. Czyli Magda Mirkowicz z bloga My Pink Plum i 8 najlepszych książek o typografii.


 Do Chicago, miasta, w którym Al Capone rozgrywał mafijne porachunki, przyjechaliśmy sfotografować Monikę Jac Jagaciak. Na okładce naszego październikowego wydania pojawiła się w asyście zespołu Polonia. Czyli „Vogue Polska” i kulisy sesji ostatniego numeru.


 14 września, podczas obchodów Europejskich Dni Dziedzictwa został uruchomiony oficjalny sklep internetowy Pałacu Elizejskiego, w którym można kupować gadżety i pamiątki związane z Republiką Francuską, Prezydentem Francji i jego główną rezydencją. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i renowację 300-letniego Pałacu. Więcej ponownie na łamach serwisu nowymarketing.pl.


Jeszcze do 2 października możecie upolować nawet 30 procent zniżki na buty! Polecam zwłaszcza przy droższych markach, takich jak Huntery czy Timberlandy – pora roku na nie idealna, a przy takich cenach rabaty robią robotę <3 Więcej pod tym linkiem (kod to STYLOWE, wpisujemy go w koszyku). pod tym linkiem.


Zdjęcie główne: The Creative Exchange/unsplash.com
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments