Podano do łóżka #85: Prosecco, blogerzy i zniżki na perfumy

W dzisiejszym odcinku przeczytacie o budowaniu marki osobistej, o ostatniej kampanii Reserved, a także o domach, w których mógłby zamieszkać Tim Burton czy Wes Anderson. Dowiecie się, jak blogerzy oszukują czytelników, jak bardzo nasze życie może zmienić byle fryzura oraz dlaczego warto wziąć udział w akcji takiej jak Share Week. Zobaczycie też oryginalny lakier do paznokci, etykiety produktów, na których podmieniono nazwy oraz nową produkcję, w jakiej wystąpi Ryan Gosling. Poznacie też pomysł na Literacką Mapę Świata, zwiastun najnowszej części „Minionków” oraz… kod zniżkowy do Sephory. Enjoy!


Linki, w które warto kliknąć:

 Jeszcze tylko dzisiaj możecie dołączyć do akcji Share Week, organizowanej co roku przez Andrzeja Tucholskiego. To jego autorski pomysł polecania twórców przez… innych twórców. Sama w tamtym roku znalazłam się w złotej grupie i wiem, jak ważne są takie polecenia. A zatem – do dzieła!


 55-letni Jose Antonio mieszka na ulicach Majorki. Od 25 lat jest bezdomny. Żeby zarobić na jedzenie, pracuje jako parkingowy. W okolicy znają go wszyscy: sklepikarze, taksówkarze i mieszkańcy pobliskich kamienic. Trudno nie zapamiętać jego charakterystycznego wyglądu: burzy posiwiałych, potarganych włosów, wystających spod brudnej i znoszonej czapki, i niechlujnej brody. Dla Jose wygląd to najmniejszy problem. Mężczyzna każdego dnia walczy o przetrwanie. Więcej o nim przeczytacie na łamach gazeta.pl, a póki co, koniecznie obejrzyjcie ten film. Tak, wizyta u fryzjera czasem naprawdę wiele zmienia.


 Jak blogerzy oszukują czytelników i reklamodawców na podbijaniu statystyk? Czy powinny być jakieś granice prywatności? Jak się wybić na blogu o niszowej tematyce? Wszystkiego (a nawet jeszcze więcej) dowiecie się z rozmowy, jaką z Magdą Grzebyk, autorką bloga Krytyka Kulinarna, przeprowadził Tomek Tomczyk, znany też jako Jason Hunt. Rozmowy, nie bez powodu zatytułowanej zresztą „Co nas wkurwia w blogosferze”?


 Chcielibyście zobaczyć domy, w których spokojnie mogliby mieszkać tacy twórcy jak Tim Burton czy Wes Anderson? Żaden problem! Projektuje je niemiecki grafik, Matthias Jung. I są po prostu wspaniałe!


 Złapałyście już oddech po tym, co Ryan Gosling wyczyniał w „La La Land”? Jeśli tak, to pewnie ucieszy Was fakt, że lada moment wystąpi w kolejnym muzycznym projekcie. Do tego w otoczeniu takich gwiazd jak Natalie Portman, Cate Blanchett, Rooney Mara, Lykke Li, Michael Fassbender i Christian Bale. Więcej na łamach glamour.pl.


 Kampania Reserved wypada słabo. Jeszcze mocniej bowiem podważa zaufanie, które i tak jest na rekordowo niskim poziomie. Firmy, które chcą „przetrwać” w świecie postprawdy, nie mogą tej prawdy jeszcze bardziej naginać. I choć strategii działań i zasad postępowania jest wiele, to jednak nadrzędną zasadą jest dziś transparentność, uczciwość i rzetelność. Czyli Natalia Hatalska o tym, jak to cała Polska szukała Wojtka z Warszawy.


 Markę osobistą buduje się tak samo, jak każdą inną markę – z tym, że nad marką serka homogenizowanego czy jogurtu siedzi kilku specjalistów, którzy ją kreują, a ty musisz poradzić sobie sam i w dodatku uniknąć kreowania, udawania czegokolwiek, a skupić się na wydobywaniu tego, co w tobie najlepsze. Jak tego dokonać? Podpowiada Marta Górazda.


 Pamiętacie, że już tego lata na ekranach kin zawitają „Gru, Dru i Minionki”? Premiera światowa – 14 czerwca, zaś polska – 30. Nie wiem, jak Wy, ale ja czekam jak na wiosnę!


 Już wkrótce podróżowanie śladem ulubionych książek i ich twórców stanie się o wiele łatwiejsze. Olsztyńska firma Literacka Sp. z o.o. pracuje nad interaktywną Literacką Mapą Świata, która ułatwi czytelnikom z całego świata uprawianie turystyki kulturalnej. Więcej na łamach booklips.pl.


 Co by było, gdyby popularne zagraniczne produkty miały polskie nazwy? Na pewno nieźle byśmy się uśmiali. Zobaczcie, jak widzi to Adam Lapko, grafik i ilustrator z Gliwic.


 A co powiecie na… lakier do paznokci, który pachnie i smakuje Prosecco? Ja jednak wolę je w tradycyjnej wersji, ale są pewnie tacy, którzy zechcą się skusić.


 A na koniec – niespodzianka! Ostatnio podrzucałam Wam listę rzeczy, w jakie warto się zaopatrzyć na wiosnę. Dziś z kolei mam dla Was wiosenny kod rabatowy! Wynosi on aż 20 procent i obejmuje absolutnie wszystkie produkty ze sklepu Sephora. Aby z niego skorzystać, wystarczy wejść na stronę sephora.pl, a w koszyku zakupów wpisać kod WYRWANE17. Uwaga, kod działa do 31 marca!

promocje Sephora


foto główne: Dave Lastovskiy/unsplash.com
Subscribe
Powiadom o
guest
5 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Norrie

Mam balsamy do ust o smaku/zapachu Mojito i Rose Prosecco, co wygrałam? :D

fat_budgie

Olaboga, nawrzucalas czytania na tydzien :D Na razie obejrzalam filmik o José i przy okazji odswiezylam hiszpanski – dzieki :)

Beata Redzimska

Asiu, fajne zestawienie, wypatrzylam tu kilka fajnych linkow, w ktore musze kliknac. Co do bezdomnych. Nie wiem, jak to wyglada w Polsce, zbyt dawno wyjechalam w kraju. Ale na Zachodzie Europy (mieszkam we Francji) to jest powazny problem. Bo ludzie czesto maja regularna prace, ale nie maja mieszkania. Caly czas kombinuja, jak tu przetrwac, gdzie sie umyc, przespac, jakos ogarnac. We francuskiej telewizji czesto pojawiaja sie na ten temat reportaze. A to babeczka spi we wlasnym samochodzie, a po drodze do pracy zajdzie do perfumerii, skorzysta z darmowych probek, by sie umalowac i operfumic. Une combine. Tak, Francuzi to tez… Czytaj więcej »